Cel mai simplu mod de a reduce costurile este de a evita comenzile excesive de materie prima.
Un meniu trebuie sa fie integrat cu proceduri detaliate de achizitie si productie pentru a fi eficient. Achizitia ingredientelor trebuie interpretata corect pentru a asigura livrarea la timp.
1. Foloseste o lista scurta de achizitii
Prognozarea corecta pentru a cunoaste nivelul stocurilor din restaurant si cat de mult s-a vandut, astfel incat sa se poate calcula numarul produselor de care este nevoie. Utilizand aceeasi lista pe care o foloseste si furnizorul la viitoarea comanda de ingrediente, ajuta la o verificare rapida in stabilirea necesarului.
Descarca instrumentul nostru gratuit lista de achizitii in format Excel.
2. Construieste o relatie cu furnizorii
Trateaz-i bine!
- O sa te informeze de oferte avantajoase.
- Iti vor furniza ingrediente proaspete.
- Vor fi dispusi sa va livreze ingrediente imediat ce ai nevoie de ele.
3. Stabiliti acorduri clare cu furnizorii, privind calitatea ingredientelor proaspete
Folositi o lista care ajuta la verificarea alimentelor achizitionate, ajuta la controlul inventarului in restaurant, mai ales stabilind un standard de calitate.
Descarca gratuit lista de achizitii in format Excel.
Descarca gratuit un poster pentru verificarea marfii.
4. Organizarea stocurilor
Organizati stocul in functie de lista de achizitii a furnizorilor. Acest lucru va economiseste timp atunci cand va verificati stocul pentru a re-comanda.
5. Atentie cand cumperi la vrac
Cumparati la vrac numai daca se potriveste cu cererea restaurantului. Cumparand la vrac articole care nu sunt perisabile, economiile facute pot fi o oportunitate reala. Cu toate acestea, veti ramane surprinz de costul aruncarii stocului in exces.
6. Limitati alimentele perisabile
Considera produsele congelate, uscate, imbuteliate sau conservele, spre deosebire de cele proaspete, unde se poate obtine o calitate comparabila. In acest fel, nu se compromite integritatea produsului, ci reducand cantitatea de alimente cu pontential perisabil.
7. Informarea personalului
Informarea angajatiilor despre imbunatatiri si economii. Acest lucru ii ajuta la imbunatatirea cunostintelor.
Utilizand setul nostru de imagini si instrumente pentru bucatarie, pentru a comunica importanta gestionarii costurilor si a desurilor.
8. Instruieste-ti personalul
Personalul din bucatarie ia mai in serios gestionarea costurilor atunci cand inteleg beneficiile si cum sa contribuie.
9. Software-ul de management al bucatariei
Programele software ofera informatii valoroase despre procesul de planificare, achizitie si comanda. Folosesc formule pentru a face o analiza istorica si prognoza pentru fiecare articol utilizand tendintele sezoniere, cererea pietei si termenele de livrare. De asemenea, ajuta la simplificarea in pregatirea pentru eveniment.
Pentru marii operatori, software-ul poate economisi bani, dar pentru micii operatori poate fi costisitor. Un sablon Excel pentru fisa preparatului, care este bine gestionat poate fi o alternativa.
Descarca gratuit fisa preparatului in format Excel.
“Cu toate ca este o parte mai putin fascinanta a jobului, este absolut esential sa cumperi corect. Am intalnit multi bucatari care mai degraba gatesc decat sa se ocupe de acte Este in regula; recrutati o persoana in echipa cu abilitati, aptitudini si dorinta de a se ocupa de achizitii. O parte din abilitatea unui bucatar si a unei echipe este sa isi cunoasca propriile puncte forte si puncte slabe“
Chris Barber
Chef and Food Consultant