Tactici to stabilirea preturilor preparatelor din meniu:
1. Setarea pretului in functie de cost
Cel mai simplu mod de a stabili preturile unui meniu profitabil este de a cunoaste costul fiecarui preparat si de a inmulti acest cost cu 3 sau 4. Daca un burger costa 20 lei pentru a-l produce, vinde-l cu 60 lei.
Pentru a asigura cel mai bun control al costurilor, va trebui sa stiti de unde vin costurile dvs. Majoritatea restaurantelor opereaza cu costuri cu materia prima intre 25-35%, sau aproximativ 1/3 din costurile totale, impreuna cu 1/3 forta de munca si 1/3 costuri operationale.
Aceasta este abordarea cea mai de baza si, desi garanteaza ca meniul dvs. are un pret care sa-ti aduca profit, nu garanteaza ca oaspetii vor fi dispusi sa plateasca suma pe care o percepi.
2. Setarea pretului in functie de cererea pietei
O tactica mai inteligenta pentru a creste profitabilitatea restaurantului este sa evaluezi cat sunt dispusi oaspetii tai sa plateasca pentru un fel de mancare, apoi imparte la 3 pentru a obtine costul cu care trebuie sa lucrezi pentru a produce acel preparat. Daca clientii sunt dispusi sa plateasca 50 de lei pentru un burger, atunci incearca sa obtii un cost de 16,5 lei.
Incadreaza-te in acel cost, si obtine ingrediente de cea mai buna calitate si controleaza dimensiunea portiei cu atentie. De exemplu, in loc sa reduci calitatea carnii pe care o cumperi pentru un burger, poti alege o carne de vita de inalta calitate si sa reduci dimensiunea burgerului.
Multe dintre produsele noastre contribuie te ajuta sa adauci savoare si o nota de entuziasm preparatelor fara a adauga costuri mari: bulioane, condimente, sosuri.
Cu cat poti reduce costurile cu materia prima (fara a compromite calitatea pe care doresti sa o livrezi clientilor), cu atat marja ta de profit va fi mai mare. De aceea, aceasta este o modalitate mai inteligenta de a stabili pretul meniului.
3. Cum sa afli cat sunt dispusi sa plateasca oaspetii
Oaspetii apreciaza daca preturile sunt in linie cu valoarea si reputatia restaurantului si vor avea mai multe sanse sa revina.
- Verifica concurenta din zona si ia in considerare preturile competitiei atunci cand setezi preturile preparatelor. Daca esti mai casual, incareaza-te intr-un pret mai mic. Daca locatia este mai premium, te poti orienta catre un pret mai mare pentru meniul tau.
- Chestioneaza-ti oaspetii si intreaba daca pretul se potriveste cu valoarea oferita de preparat si daca nu, de ce nu. Exista multe modalitati de a desfasura sondaje, de la formarea personalului care serveste si meniuri cu coduri QR pana la sondaje pe Facebook. Poti oferi un mic stimulent pentru a recompensa respondentii.
4. Utilizarea ofertelor si reducerea pretului
Alege un produs din meniu despre care stii ca este foarte solicitat si seteaza un pret scazut pentru a atrage oaspeti, stiind ca, odata ce vor fi acolo, vor comanda alte preparate care vor genera un profit mai mare. Exemple:
- Intervalele de timp “happy hour” in care un produs popular – bautura sau fel de mancare – sunt reduse pentru a atrage grupuri de oaspeti.
- Un restaurant care scade pretul vinului (bauturile in mod normal genereaza un profit mare) poate atrage multi oaspeti pentru o vizita folosind o oferta de acest tip, care poate genera o vanzare mai mare pentru a acoperi profitul pierdut din vanzarea bauturii.
5. Alte consideratii
- Cererea mai mare pentru anumite preparate iti ofera oportunitatea sa cresti preturile pentru acestea.
- Controleaza costul articolelor extra. Creeaza un ghid cu un meniu separat si un set de taxe pentru articolele extra, cum ar fi condimente, sosuri si garnituri, pe care sa le impartasesti personalului tau.
- Personalul tau are o un aport semnificativ asupra costului preparatelor. Ajuta-I sa reduca risipa, sa asigure consistenta portiilor si sa vanda in plus articole profitabile, instruindu-i temeinic si impartasindu-ti strategia de pret cu ei.
Descarca gratuit setul nostru de instrumente pentru reducerea costurilor.
6. Software de stabilire a preturilor preparatelor
Controlul costurilor cu materia prima devine mult mai usor daca implementezi o solutie software. Prin integrarea furnizorilor in sistem, vei avea intotdeauna preturi actuale pentru ingredientele si preparatele tale.