Tendintele HoReCa ale anului 2020
Descopera cum se schimba lumea culinara in 2020. Ce meniuri atrag clientii in restaurantul tau si ce influente gastronomice se poarta?
Mancarea este show, poveste, experienta. Toate simturile sunt implicate, mai mult, chiar ratiunea este implicata. Consumatorii sunt din ce in ce mai cunoscatori, se intereseaza de originea alimentelor, cauta solutii pentru a manca nutritiv, dar si pentru a reduce impactul asupra planetei. Toate acestea, in timp ce, aceiasi consumatori cauta un preparat care sa le satisfaca gustul, mirosul, dar si vazul.
O experienta complexa
Nu mai este suficient ca preparatele din locatia ta sa fie gustoase! Nu in 2020! Se cauta emotia, surpriza, spectacolul in farfurie si nu numai. Consumatorii considera acum mancarea mai mult decat o necesitate. Este un rasfat, este conexiune cu ceilalti, este explorare a altor culturi, este curiozitate, deschidere catre a compara gusturile copilariei cu altele noi. Toate acestea aduc validarea pe retelele de socializare.
Ofera atentie clientului si preferintelor acestuia
Consumatorii sunt tot mai interesati de ingrediente si provenienta lor, de optiuni cat mai sanatoase si nutritive. De asemenea, este vital sa oferi meniuri variate clientilor cu intoleranta la gluten, pentru cei ce mananca fara zahar, fara lactate, sau raw-vegan. Este vital sa intelegi si sa respecti restrictiile clientilor si preferintele lor.
- Se remarca in continuare o cerere crescuta de feluri de mancare cu avocado, de la gustari, la guacamole, pana la salate, avocado umplut la cuptor, pana la prajituri cu avocado sau tartar.
- Se folosesc tot mai mult variantele de inlocuire a carnii si a proteinei animale. Daca pana acum fasolea si ciupercile erau favorite acum se foloseste jackfruit, care inlocuieste carnea, atat ca textura cat si ca aport proteic si aspect fibros. Vegetarienii si vegani iti vor multumi pentru astfel de optiuni.
- Tot mai multi oameni aleg sa renunte la lactatele de origine animala. De la alergii alimentare pana la intolerante sau principii etice, motivul este mai putin relevant cat faptul ca vei atrage si mentine o clientela dornica de un stil de viata sanatos daca alegi sa folosesti lapte de migdale, de ovaz sau de soia.
- Putem remarca un trend si in ceea ce priveste bauturile. Se prefera berile si vinurile artizanale, traditionale sau cele cu specific. Pentru a satisface o plaja cat mai larga de clienti, insa, ai nevoie si de cocktailuri non-alcoolice si cocktailuri alcoolice. Cererea de bauturi infuzate cu condimente, ierburi si fructe exotice cat mai colorate este in crestere.
Altfel spus, daca vrei sa fii relevant, respecta ceea ce vrea sa manance clientul. Astfel vei crea incredere in produsul si restaurantul tau. Iar increderea este ceea ce iti va aduce clientii mai aproape, iar si iar.
Mancarea ca simbol al globalizarii
Un trend major in gastronomie este mancarea ca aventura culinara prin retetele lumii. Acum consumatorul este informat, citeste, descopera feluri de mancare din toate colturile lumii si vrea sa le incerce. Acum, consumatorul chiar alege excursii si calatoreste pentru a descoperi noi arome si poate oricand compara. Pentru a atrage acest gen de clienti ai nevoie de o experienta culinara completa. De la felul de mancare inspirat dintr-o alta cultura, pana la sesiuni si demonstratii culinare cu experti, tur ghidat al restaurantului, cursuri gastronomice, muzica, decor asortat preparatului.
Este incredibil cat trafic poti atrage daca clientii pot poza si filma cum se prepara pizza lor favorita, de exemplu. Pana la urma, sa mananci o margherita cu mozzarella di bufala autentica, in timp ce asculti cantonete si vezi efectiv cum se invarte aluatul este un adevarat show culinar. Si este biletul tau catre faima pe retelele sociale, acolo unde clientii tai gasesc inspiratie.
Pretuieste resursele planetei
Oamenii pun din ce in ce mai mult pret pe resursele planetei. Suntem tot mai constienti de faptul ca sunt necesare niste schimbari, iar sectorul alimentar trebuie sa se alinieze si el la aceasta gandire eco. Ce inseamna asta pentru bucataria ta? Inseamna mai putin plastic si folosirea mai multor materiale eco-friendly, inseamna si mai putina risipa de alimente.
Este, cu adevarat, o provocare, mai ales ca sistemul de take-out sau delivery ia amploare in marile orase, insa pentru a avea respectul clientilor tai incearca sa reduci plasticul si irosirea ingredientelor. Poti oferi chiar vouchere sau reduceri la produsele care ar urma sa expire si sanatos este sa promovezi asta pe toate canalele sociale. De asemenea vei fi apreciat pentru folosirea ingredientelor locale si a surselor din agricultura ecologica.
Livreaza
Ritmul vietii este alert si tot mai multi clienti cauta sa comande mancare acasa sau la job. Daca livrezi direct sau prin serviciile de delivery, poti castiga mai multi clienti. Comanda la domiciliu castiga teren si tot mai multi consumatori cauta acest beneficiu.
Ce inseamna aceste schimbari in tendinte sociale si culinare pentru bucataria ta?
- Nu mai vorbim despre banale restaurante! Pana si cele din aeroport, pana si sandvisurile din benzinarii poarta marca chefilor celebri. Consumatorii cauta astfel de asocieri care cresc valoarea localului, fie ca vorbim despre un restaurant fine dining intr-un hotel scump, fie ca ne gandim la produse de patiserie sau burgeri de tip fast food.
- Restaurantele independente, ce au o oferta specifica, un meniu cat mai restrans dar autentic au avantaj in competitia pentru clientela.
- Trebuie sa generezi experiente placute pentru clienti. Se cauta tot mai mult restaurantele “cu show” sau diferite atractii.
- Iau amploare localurile cu flux si rotatie mare de clienti si cele de tip cantina. Insa si aici oamenii cauta conexiune, meniu atragator vizual, arome ce stimuleaza simturile si ingrediente cat mai sanatoase.
- Ca model de business vor avea de castigat localurile ce profita de tehnologie si de publicitatea lumii digitale. Cu cat esti mai prezent online cu atat esti mai vizitat si apreciat.
Ce vei obține
- Acces către cursuri gratuite pentru bucătari
- Rețete și ponturi de la chefi din întreaga lume
- Cele mai recente trenduri culinare